Zelení zahájili v Brně ostrou fázi kampaně - slavný orloj zakryli svým volebním tričkem

Zelení si pro zahájení horké fáze předvolební kampaně vybrali moravskou metropoli Brno. Během tiskové konference zdůraznili svoje programové priority, kterými jsou řešení klimatické krize a související nutnost zvýšit podíl žen v politice a veřejném působení. Obrovským tričkem s nápisem “Dejme zelenou ženám!” a “Stojí nám to za to!” z části zakryli známý maskulinní symbol - slavný brněnský orloj. Svoji podporu Zeleným v úterý také vzkázal tajemný street-artový umělec TIMO.

„Brno jsme si pro zahájení kampaně vybrali proto, že právě jižní Morava se už dnes potýká s dopady změn klimatu nejvýrazněji, ať už jde o extrémní výkyvy počasí, sucho nebo přehřívání měst v letních měsících. Největším úkolem současné doby je, abychom my všichni - politici, firmy, organizace i občané - dokázali spolupracovat a společnými silami snižovat emise CO2 coby hlavní příčiny změn klimatu, a zároveň zmírňovat jejich dopad. Potřebujeme proto proměnit naši dopravu, průmysl a energetiku a zároveň adaptovat naše města, krajinu i způsob hospodaření s vodou a zemědělskou půdou,“ říká lídryně Zelených Magdalena Davis. A dodává: “To vše se nestane, dokud ve veřejném prostoru nebude dost žen. Je totiž statisticky dokázáno, že pro ženy je životní prostředí důležitější prioritou než pro muže.”

Zelení se nebojí o klimatické změně mluvit otevřeně a chtějí ji řešit u jádra problému. Vědci jasně říkají, že klimatická krize má jedinou příčinu - radikální zvýšení skleníkových plynů, především oxidu uhličitého, v atmosféře. Ze všech politických subjektů prosazují Zelení nejrychlejší a nejpromyšlenější cestu k uhlíkově neutrálnímu průmyslu, dopravě a životu člověka vůbec. Jako jeden z návrhů, jak tuto složitou změnu provést, prosazují  například zavedení uhlíkové daně, zároveň však i plošné rozdělení výnosů z této daně zpět mezi lidi. Na každého z občanů by tak v České republice připadlo zhruba 6 000 Kč ročně.

Krajský lídr Zelených Matouš Vencálek k zahájení kampaně říká: „Vedle řešení příčin i dopadů změn klimatu se hodláme v kampani zaměřit i na řadu dalších témat, která trápí nejen náš kraj – mimo jiné nedostatek míst v mateřských školách, čím dál dražší a nedostupnější bydlení nebo školství, které prohlubuje sociální nerovnosti namísto toho, aby je pomáhalo odstraňovat. Ale k tomu, abychom mohli skutečně řešit problémy, které trápí naši společnost, potřebujeme, aby v politice a veřejném životě byla reprezentovaná celá společnost, ne jen jedna její polovina. Jsem proto hrdý na to, že Zelené vede do voleb devět žen a pět mužů a na kandidátkách máme vyrovnané zastoupení. Zde v Jihomoravském kraji pak ženy dokonce převažují.“

Příkladem pozitivního působení žen v politice jsou například zelené starostky brněnských městských částí Jana Drápalová, Milada Blatná či Ivana Fajnorová, které ve svých funkcích podporují ekologická opatření směřující ke snižování emisí CO2, přehřívání měst a zadržování vody, jako jsou například zelené střechy, průsakové plochy komunikací a parkovišť nebo zateplování bytových domů.

Na tiskové konferenci vzkázal svoji podporu Zeleným také z Brna pocházející sprejer, writer a street-artista TIMO: “Podporuji Zelené a volím je vždycky, protože jejich program ideově překračuje rámec čtyřletého volebního období.” Během kampaně bude TIMO se Zelenými spolupracovat.

Další aktuality

Aktuality do vašeho emailu